5 Tanda Anda Sudah Wajib Kahwin Bagi Kaum Perempuan

1
musim cuti sekolah da bermula...yeay yeay...mmm teringat plak time zaman ngah skolah dulu2...besh kan...walaupon keje skolah yg cikgu bekalkan da tinggi bukit, tp da dekat2 nk bukak skolah balik smula baru la terhegeh-hegeh nk siapkan semuanya...hehehe...mmm da lama da rupenye aku tinggalkan zmn sekolah..mcm2 kenangan manis, pahit, payau, masin...macam2 ada...x abes kalu nk cite kt cni..lenkali la aku citer ye....

oppss...sebenarnye aku nk share sumting ngan u all nih...maklumlah musim cuti sekolah ni sinonim btol ngan musim orang kawen kan...btul x? btul pe...da bertimbun kad undangan kawen aku dpt drpd kwn2 aku...tu lom termasuk yg jemput melalui facebook n frenster...mmg da x terhitung la...mmm cepatnye diorang kawen..ada yg da de anak pon...bln 4 nt, besh fren aku plak yg nk kawen...waaa...aku da xde teman berpoya-poya la aftr nih..huhu...

owh nmpknye aku lom masuk topik yg sebenar nih...hehehe...da 3 hari tak tulis blog mula la nk berceloteh panjang...ni ha sebenarnye aku nk kongsi ngan u all...jap td aku bukak facebook, fren aku de post sumting dan pada aku ianye tersangatla menarik untuk dikongsi bersama-sama..walaupon mesti de yg cakap "ek eleh, bende camni pon nk kecoh"..mmm yg tuh aku x peduli, yg penting aku nk share jugak ngan u all..hehehe...artikel ni asalnye dari http://setelkahwin.com/...mmm banyak bende yg menarik dari website tuh..mmg sesuai untuk insan2 yg bakal nk langsungkan perkahwinan x lame lg n ley gak tmbah pengetahuan tuk org yg cam aku nih..hihihi....

Artikel tu adalah berkaitan ngan 5 tanda sudah wajib kahwin (tuk kaum perempuan) --> mengikut pemerhatian Abg Nara (owner website) terhadap teman wanitanya yg tercinta...(",)

1. Semua member-member sekolah, opis dan jiran-jiran rumah anda dah pun berkahwin. Kadang-kadang bila korang keluar “girls day out” korang akan rasa tersisih sebab member-member lain sibuk cerita pasal anak-anak diorang dan kehebatan suami mereka (nie tipu jer nie). Maka anda sedarlah yang bahawa diri anda itu sudah tua dan sudah kena kawin. (so far. kwn2 terdekat stil lg bujang..so, x pernah plak rs tersisih ngan topik2 yg diperbincangkan..hehe)

2. Mimpi-mimpi anda setiap malam dipenuhi dengan mimpi anda bersanding di atas pelamin. Siap ada bunyi kompang lagi tue. Kalau dah tahap kronik, kemungkinan besar anda siap bermimpi pengalaman di malam pertama. Nampak sangat dah tak sabar dah tue.( rs2nye lom penah dpt mimpi yg camni, da dekat nk kawen br mimpi ni dtg kot...gagagaga...)

3. Anda akan singgah di kedai jual cincin ataupun kedai wedding dress setiap kali anda keluar shopping. Tak tahan siap berangan depan wedding dress sambil membayangkan betapa cunnya anda di dalam baju tue. Sampai tak sedar air liur dah keluar meleleh. Tunggu apa lagi silalah suruh pakwe anda masuk meminang hari ini jugak. (penah gak berangan ble nmpk bj2 pengantin yg cantek2..kikikih..tp xde la smpi meleleh air liur..=P)

4. Anda dah start fikir nama yang bakal diberi kepada anak-anak anda. Kalau tahap kronik, siap ada list lagi senarai-senarai nama anak lelaki dan anak perempuan kat buku conteng anda. Paling teruk kalau time-time bosan anda akan surf internet carik nama anak-anak yang best dan meletop. Sila kawin dan buat anak secepat mungkin. (fuyoo..mmm x terlintas plak aku nk pk nama tuk ank2 aku nnt...lom masanye lah!)

5. Pastikan anda perhati betul-betul renungan mata pakwe anda setiap kali anda keluar dating. Kalau renungan mata dia seolah-olah ingin membaham anda, faham-fahamlah maksudnya. Dia sudah tak sabar untuk bergelar suami anda. Cuma mungkin dia agak malu untuk meluahkan isi hati. Bagi sikit hint-hint yang anda sudah bersedia untuk bergelar isteri. Kami berani jamin minggu depan mak dia datang merisik anda. Kompem punya ~~ (mmm ni yg ssh ni..da lame da x g dating..time dating nt aku perhati mata boyfren aku tu ye...uishh menakutkan la plak...huhu...)

nota kaki: owh, nampknye cume no.3 tu je yg kne ngan diri aku...so, lambat lg la aku bley kawen...hahahaha...so, sesape yg cukup 5 tanda tuh, apa lg? suh 'cik abang' masing2 masuk pinang anda cepat2..hehehehe...

1 comment:

  1. hahahahaaa..
    lawak2..
    sab xde sangkut 1 pon tanda2 kt ats tu...ngee..so, lum wajib kawen lg la ni..ngeh2

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥ Categories ♥

jalan-jalan (28) giveaway (26) makan-makan (25) informasi (23) ceriter (21) contest (20) tag (18) award (17) macam-macam (17) luahan (15) bebelan (13) blogger (13) xtvt (13) Damia (12) coretan (12) My lil caliph (11) nuffnang (11) KTF (10) famili (10) renungan (10) WW (9) insiden (9) pregnancy (9) aktiviti. (8) kahwin (8) raya (8) UTM (7) lagu. lirik (7) birthday (6) peristiwa (6) puasa (6) tension (6) hadiah (5) ngeteh (5) agama (4) artis (4) kolokium. FSKSM (4) masak2.ceriter (4) pengalaman (4) sharing is caring (4) Penang (3) Pulau Tioman (3) aidilfitri (3) cinta (3) cuti-cuti (3) family day FP. Tanjung Leman (3) filem (3) kesihatan (3) kunjungan (3) masak2 (3) perkahwinan (3) phd (3) ramadhan (3) sukan (3) Anniversary (2) Jalapeno Cheese Souce (2) Singapore (2) anak pertama (2) bersalin (2) cabutan bertuah (2) checklist. kahwin (2) doa (2) facebook (2) game (2) hiburan (2) hobi (2) kenangan (2) lucky draw (2) mekap2 (2) research group (2) resepi (2) rintihan (2) terjah (2) the series of...drama korea (2) tunang (2) tutorial (2) xpdc (2) 11.11.11 (1) 2nd anniversary (1) 5 bulan (1) Aina (1) Baju kelawar (1) EBM (1) Friendship (1) GengBlogger (1) Hello Kitty Park (1) Kasih Suci (1) MY BIG DAY (1) Makanan pelengkap baby (1) Maskara Shorties 2011 (1) Piala FA 2011 (1) Review 2012. kenangan (1) Shaklee (1) Tak sihat (1) accident.peristiwa (1) aidiladha (1) aidiladha 2011 (1) aku (1) ayer itam (1) bbq (1) blogger-geng (1) bloglarian (1) blur (1) bola (1) breast pump (1) buku (1) celcom (1) coretan. suamiKu (1) demam (1) design. blog (1) en Hubby (1) exam..exam.. (1) famili angkat (1) first day at taska (1) flower girl (1) gambar (1) happy (1) hari guru (1) informasi. kesihatan (1) kad kahwin (1) kahwin. bunga tangan. flower girls (1) kempen (1) koleksi (1) kunjungan. KTF (1) lalat. (1) layan. game (1) maharaja lawak (1) maulidur rasul (1) meniarap (1) menu (1) mrsm kuala berang (1) nemo (1) new year (1) our love (1) our love. kahwin (1) persiapan (1) pesta konvo UTM (1) ragam.ceriter.suamiKu (1) raya. blogger (1) runsing (1) sakit (1) sedih (1) segmen Ben Ashaari (1) shopping online (1) study. myPHD (1) suami isteri (1) suamiKu (1) t (1) takde keje (1) teater Sri Mersing (1) teka teki (1) template blog (1) the series of... (1) tips (1) trip. Vietnam (1) video (1) wislist (1)