A to Z - oh iyo ko..

2
 ye adik2... jom kita sama2 belajar mengenal huruf A-Z...hehehe.... ishk, tetiba teringat zaman sekolah tadika dulu2... eh, bukan2... entri ni takde kaitan langsung dengan kisah suka duka time tadika dulu2 kala...hehehe...sebenarnye ni adalah tag dari Kak Zai... sekarang kan tengah HOT tag mengetag..hahaha...dan diri ini seringkali menjadi mangsa tag..xpe2 pasni aku plak yang jadik tukang tag..


mula2 x faham, tag ni pasal ape sebenarnya...huhu...lama2 baru faham... rupa2nye tag ni menguji daya kreativiti para blogger dengan menulis apa sahaja yang terlintas di fikiran..tapi dengan syarat, first abjad mestilah bermula dengan huruf A hingga huruf Z...

A : Ada apa dengan cinta? tetiba cam nak tengok semula citer tu...suke sgt2...
B : ♪♪ Bila terasa rindu..ku sebut namamu...♪♪..hehehe.. tengok Dafi dalam citer Hotel Mania, tu yang tetibe nyanyi lagu tu..(",)
C : Cake... nak makan kek choclate banana... mengidam ni!!!
D : Di mana ada semut, di situ ada gula... boleh pakai ke pepatah ni??
E : Ek eleh... tak tau nak tulis ape..hahaha
F : Farah Fauzana memang besh la... sempoi je...
G : Geli betul kalu ada kucing yang tetiba datang gesel2 ekor kat kaki aku...uwaaa...
H : Hitam itu menawan... gaya, mutu, keunggulan
I : ♪♪ Ibu...ibu..engkaulah ratu hatiku....♪♪ ishk3, nyanyi lagi..maklumlah mood baik malam ni..(",)
J : Jangan tunggu lama2, nanti lama2, aku di kebas orang..hahahaha...
K : Kalau mencari teman janganlah memandang luaran, cari yang beriman....hehe
L : Lari?? jangan sesekali lari dari berdepan dengan sesuatu masalah.
M : Masa itu emas... oleh itu, jangan suka buang masa...takde pekdah!!
N : Niat mesti ikhlas dalam ape jua tindakan yang kita lakukan..barulah berkat...betul x?
O : Opps i did it again... sori ye my dear.. tak sengaja..
P : Purple color ~ my favourite one!!
Q : Que Haidar? sape rasa dier hensem sila angkat dua2 belah kaki...hahaha
R : Rojak oo rojak... kecur air liur bila teringat rojak betik..mmm yummy...nyum nyum nyum...
S : Sekilas ikan di air, sudahku tahu jantina atau betina...terernye aku...
T : Telur dadar... mmm sodap di makan time panas2...
U : Untukmu ibu... kau lah segala2nya...
V : V for Vendetta...
W : Wangi itu satu kedamaian... yang wangi je leh duk dekat, yg busuk2 main jauh2 k...hahaha
X : XX Ray... layannnnn
Y : Yippiiii... x sabor nak balik Trg bulan 6 nnti..
Z : Zaidah aka Comel --> tQ ye sebab sudi tag Kasih..kemain lama betul nak siapkan tag ni...


2 comments:

  1. bagus2...pandai anak murid cikgu siapkan homework...hehehe

    ReplyDelete
  2. hahaha...berkat usaha cikgu2 sekolah tadika dulu..hehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥ Categories ♥

jalan-jalan (28) giveaway (26) makan-makan (24) informasi (23) ceriter (21) contest (20) tag (18) award (17) macam-macam (17) luahan (15) bebelan (13) blogger (13) xtvt (13) Damia (12) coretan (12) My lil caliph (11) nuffnang (11) KTF (10) famili (10) renungan (10) WW (9) insiden (9) pregnancy (9) kahwin (8) raya (8) UTM (7) aktiviti. (7) lagu. lirik (7) birthday (6) peristiwa (6) puasa (6) tension (6) hadiah (5) ngeteh (5) Shaklee (4) agama (4) artis (4) kolokium. FSKSM (4) masak2.ceriter (4) pengalaman (4) sharing is caring (4) Penang (3) Pulau Tioman (3) aidilfitri (3) cinta (3) cuti-cuti (3) family day FP. Tanjung Leman (3) filem (3) kesihatan (3) kunjungan (3) masak2 (3) perkahwinan (3) phd (3) ramadhan (3) sukan (3) Anniversary (2) Jalapeno Cheese Souce (2) Singapore (2) anak pertama (2) bersalin (2) cabutan bertuah (2) checklist. kahwin (2) doa (2) facebook (2) game (2) hiburan (2) hobi (2) lucky draw (2) mekap2 (2) research group (2) resepi (2) rintihan (2) terjah (2) the series of...drama korea (2) tunang (2) tutorial (2) xpdc (2) 11.11.11 (1) 2nd anniversary (1) 5 bulan (1) Aina (1) B-Complex (1) Baju kelawar (1) Bisnes online. Damia Store (1) EBM (1) ESP (1) Friendship (1) GengBlogger (1) Hello Kitty Park (1) Kasih Suci (1) Lecithin (1) MY BIG DAY (1) Makanan pelengkap baby (1) Maskara Shorties 2011 (1) Piala FA 2011 (1) Review 2012. kenangan (1) Tak sihat (1) Vitamin E (1) accident.peristiwa (1) aidiladha (1) aidiladha 2011 (1) aku (1) ayer itam (1) bbq (1) blogger-geng (1) bloglarian (1) blur (1) bola (1) breast pump (1) buku (1) celcom (1) coretan. suamiKu (1) demam (1) design. blog (1) en Hubby (1) exam..exam.. (1) famili angkat (1) first day at taska (1) flower girl (1) gambar (1) happy (1) hari guru (1) informasi. kesihatan (1) kad kahwin (1) kahwin. bunga tangan. flower girls (1) kempen (1) kenangan (1) koleksi (1) kunjungan. KTF (1) lalat. (1) layan. game (1) maharaja lawak (1) maulidur rasul (1) meniarap (1) menu (1) nemo (1) new year (1) our love (1) our love. kahwin (1) persiapan (1) pesta konvo UTM (1) ragam.ceriter.suamiKu (1) raya. blogger (1) runsing (1) sakit (1) sedih (1) segmen Ben Ashaari (1) shopping online (1) study. myPHD (1) suami isteri (1) suamiKu (1) t (1) takde keje (1) teater Sri Mersing (1) teka teki (1) template blog (1) the series of... (1) tips (1) trip. Vietnam (1) video (1) wislist (1)