Program Bakti Siswa

5

Salam semua.... Kali ni Kasih nak bercerita tentang perjalanan Program Bakti Siswa yang telah diadakan di Kg Huma Luas, Chenor pada 4-6 Jun yang lalu... dah lama Kasih peram citer nih... almaklumlah, bizi bebenor sejak dua menjak ni... tapi xpe.. lom naik kulat lagi citer ni...still fresh dalam fikiran...hehehe...


HARI PERTAMA - 4 Jun 2010

Bertolak dari UTM, Skudai lebih kurang jam 10.30 mlm.... semuanya kepenatan, bas jalan je semua buat taik mata..hehehe...tapi ada 2,3,4,5 orang peserta yang sakit perot (tak termasuk Kasih k!)... semuanya gara2 mkn nasi ayam yg diorang tempah tuk makan tengahari... kesian diorang...asyik2 bergegas ke depan, suruh pakcik driver bas benti kat mana2 stesen minyak tuk buang 'hajat' masing2.... dalam bas pon dah mcm2 bau ada... antaranya 'gas2' yang dikeluarkan oleh insan2 yg tgh menahan 'hajat' tuk dibuang...tahan jela..hidung sorang2 kembang kempis buat donno je..hahahaha...
.
.
.
.

Kami tiba di R&R Gambang kira2 jam 4.00 pagi... sementara tunggu subuh, so nak xnak terpaksa la tido lam bas... bile dah subuh, masing2 turun bas menuju ke toilet tuk mandi (erk, cam ramai je yg tak mandi..kwang2..)+ persiapan diri... patu, sarapan roti + air kotak... mmm first time breakfast sambil menikmati keindahan sunrise kat R&R Gambang...hehehe

muka masing2 menampakkan kesegaran 'tak mandi' pagi..hehehe

.
.
.
.
.
.

Setelah berpenat semalaman dalam bas, akhirnya sampai jugak ke tempat yang ingin dituju...yeayy...gembira sgt2 bila kedatangan kitorang disambut gembira oleh penduduk kampung Padang Huma Luas...


Sesi seterusnya dalah sesi penyerahan anak angkat kepada keluarga angkat masing2...waaa sedihnye, Kasih xde family angkat..terasa cam anak terbior je kat situ...huhu...tapi takpe, tengok peserta2 hepi, kami para pengiring ni pon turut hepi sama... (",)

para peserta bergambar dengan family angkat masing2...
semua peserta balik ke rumah family angkat masing2 tuk sesi berkenal2an + beramah mesra
.
.
.
.
.
.
.

Aktiviti petang pulak adalah gotong royong kawasan masjid... tapi Kasih tak join sebab Kasih pergi ke Gambang (ada hal sikit).. dan time ni jugak la, Kasih curik2 p terjah umah Kak Jaja..hehehehehe



HARI KEDUA - 5 Jun 2010

Hari kedua merupakan hari yang paling penat... seharian dari pagi sampai petang, xtvt kitorang kat sekolah... bermula dengan program motivasi bersama pelajar UPSR dan PMR... macam2 xtvt menarik yg diselitkan sepnjg program di sekolah... walaupon jumlah pelajar UPSR dan PMR di Kg Huma Luas tak begitu ramai. tapi alhamdulillah semua yang dirancang berjalan dengan lancar... yang penting objektif asal program ni diadakan telah pon tercapai...

antara aktiviti yang telah diadakan

peserta2 dan fasi2 yang sporting..
.
.
.
.

Selain ilmu yang dicurahkan kepada adik2 yg bakal menghadapi UPSR dan PMR, ada buah tangan dari kami sebagai kenang2an untuk sekolah tu...nak tau tak apa dier?
.
.
.
.

ni ha.. mural yang tak seberapa dari kami... terima kasih diucapkan kepada peserta2 kursus yang bertungkus lumus menyiapkan mural tu walaupon tak termasuk dalam senarai program... cat2 tu pon lebihan dari cat mural pada dinding surau Kg Huma Luas...

aksi2 menyiapkan mural

Hasil mural yang dah siap....


HARI KETIGA - 6 Jun 2010

Kini, tiba la hari yang terakhir...majlis perasmian penutup Program Bakti Siswa dirasmikan oleh YB. Dato' Hj Tan Aminuddin bin Hj Ishak (EXCO Pertanian, Perikanan & Penerokaan)

setia menanti kedatangan YB Dato'... sanggup berpanas...huhu



nota kaki : alhamdulillah, program yg dirancang berjalan dgn lancar.... tahniah kepada semua peserta program Bakti Siswa Kolej Tun Fatimah 2010, UTM Skudai... Tidak lupa jugak, terima kasih diucapkan kepada semua penduduk Kampung Padang Huma Luas, Chenor kerana sudi menerima kedatangan kami berkampung selama 3 hari 2 malam... sehingga kita berjumpa lagi tuk program Bakti Siswa yang akan datang... (",)



5 comments:

  1. yeay~ byk nyew muka saya~ kekekeke

    ReplyDelete
  2. seronok je tengok buat program..tapi part yg paling seronok..terjah umah akak!!! hehehhe

    ReplyDelete
  3. Bee : skenye dier....

    Kak Jaja : haah..bab2 terjah menerjah mmg besh kan..hehehe

    ReplyDelete
  4. Teringat buat bakti siswa kat Raub dulu :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥ Categories ♥

jalan-jalan (28) giveaway (26) makan-makan (24) informasi (23) ceriter (21) contest (20) tag (18) award (17) macam-macam (17) luahan (15) bebelan (13) blogger (13) xtvt (13) Damia (12) coretan (12) My lil caliph (11) nuffnang (11) KTF (10) famili (10) renungan (10) WW (9) insiden (9) pregnancy (9) kahwin (8) raya (8) UTM (7) aktiviti. (7) lagu. lirik (7) birthday (6) peristiwa (6) puasa (6) tension (6) hadiah (5) ngeteh (5) Shaklee (4) agama (4) artis (4) kolokium. FSKSM (4) masak2.ceriter (4) pengalaman (4) sharing is caring (4) Penang (3) Pulau Tioman (3) aidilfitri (3) cinta (3) cuti-cuti (3) family day FP. Tanjung Leman (3) filem (3) kesihatan (3) kunjungan (3) masak2 (3) perkahwinan (3) phd (3) ramadhan (3) sukan (3) Anniversary (2) Jalapeno Cheese Souce (2) Singapore (2) anak pertama (2) bersalin (2) cabutan bertuah (2) checklist. kahwin (2) doa (2) facebook (2) game (2) hiburan (2) hobi (2) lucky draw (2) mekap2 (2) research group (2) resepi (2) rintihan (2) terjah (2) the series of...drama korea (2) tunang (2) tutorial (2) xpdc (2) 11.11.11 (1) 2nd anniversary (1) 5 bulan (1) Aina (1) B-Complex (1) Baju kelawar (1) Bisnes online. Damia Store (1) EBM (1) ESP (1) Friendship (1) GengBlogger (1) Hello Kitty Park (1) Kasih Suci (1) Lecithin (1) MY BIG DAY (1) Makanan pelengkap baby (1) Maskara Shorties 2011 (1) Piala FA 2011 (1) Review 2012. kenangan (1) Tak sihat (1) Vitamin E (1) accident.peristiwa (1) aidiladha (1) aidiladha 2011 (1) aku (1) ayer itam (1) bbq (1) blogger-geng (1) bloglarian (1) blur (1) bola (1) breast pump (1) buku (1) celcom (1) coretan. suamiKu (1) demam (1) design. blog (1) en Hubby (1) exam..exam.. (1) famili angkat (1) first day at taska (1) flower girl (1) gambar (1) happy (1) hari guru (1) informasi. kesihatan (1) kad kahwin (1) kahwin. bunga tangan. flower girls (1) kempen (1) kenangan (1) koleksi (1) kunjungan. KTF (1) lalat. (1) layan. game (1) maharaja lawak (1) maulidur rasul (1) meniarap (1) menu (1) nemo (1) new year (1) our love (1) our love. kahwin (1) persiapan (1) pesta konvo UTM (1) ragam.ceriter.suamiKu (1) raya. blogger (1) runsing (1) sakit (1) sedih (1) segmen Ben Ashaari (1) shopping online (1) study. myPHD (1) suami isteri (1) suamiKu (1) t (1) takde keje (1) teater Sri Mersing (1) teka teki (1) template blog (1) the series of... (1) tips (1) trip. Vietnam (1) video (1) wislist (1)