Persiapan Raya..

2

Hai, puasa baru seminggu... tapi 'sure' dah sibuk2 buat persiapan raya kan... ada yang sibuk nak beli baju raya, yang dah tempah 2-3 bulan awal dah boleh duduk diam, cuma kena selalu follow up dengan 'tailor' supaya baju yang ditempah siap dijahit sebelum hari raya menjelma... hai, bercerita tentang persiapan raya memang seronok kan..


sumber gambar: pakcik Gugel..


bab baju raya dah habis.. masuk pulak bab kuih raya. Kalau tak ada kuih raya, rasa macam tak lengkap je raya.. kalau tak banyak pon, paling tidak ada la sejenis dua kuih raya sebagai penyeri meja di pagi raya... Mmm nak tanya ni ,terutama kepada para ibu sekalian, dah mula buat kuih raya ke? Kasih tak pasti sempat ke tak nak buat kuih raya tahun, yang pastinya kuih versi 'tunjuk' dah di tempah dah...hehehe...ada la dalam 2 3 jenis.. maklumlah, kami adik beradik semuanya merantau ke negeri orang, so untuk kuih hari raya, kami pakat2 bawa balik ke kampung sedikit sorang...adik beradik 11 orang, kalau sorang bawak balik 3 jenis, dah 33 jenis kuih raya kami untuk tahun ni (banyaknye..)...yang sempat buat ok la, yang tak sempat buat, kuih 'tunjuk' je la yang menjadi sasaran kami..hehehehe....  



nota kaki: duit raya belum pergi tukar kat bank lagi ni....huhu..lambat2 nan ti habis...


2 comments:

  1. suka almond london..tiap tahun wajib ada...tapi tak penah buat sendiri..semua beli je..hehe

    ReplyDelete
  2. nak duit raya.. saya student lagi.. hehehe..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥ Categories ♥

jalan-jalan (28) giveaway (26) makan-makan (24) informasi (23) ceriter (21) contest (20) tag (18) award (17) macam-macam (17) luahan (15) bebelan (13) blogger (13) xtvt (13) Damia (12) coretan (12) My lil caliph (11) nuffnang (11) KTF (10) famili (10) renungan (10) WW (9) insiden (9) pregnancy (9) kahwin (8) raya (8) UTM (7) aktiviti. (7) lagu. lirik (7) birthday (6) peristiwa (6) puasa (6) tension (6) hadiah (5) ngeteh (5) Shaklee (4) agama (4) artis (4) kolokium. FSKSM (4) masak2.ceriter (4) pengalaman (4) sharing is caring (4) Penang (3) Pulau Tioman (3) aidilfitri (3) cinta (3) cuti-cuti (3) family day FP. Tanjung Leman (3) filem (3) kesihatan (3) kunjungan (3) masak2 (3) perkahwinan (3) phd (3) ramadhan (3) sukan (3) Anniversary (2) Jalapeno Cheese Souce (2) Singapore (2) anak pertama (2) bersalin (2) cabutan bertuah (2) checklist. kahwin (2) doa (2) facebook (2) game (2) hiburan (2) hobi (2) lucky draw (2) mekap2 (2) research group (2) resepi (2) rintihan (2) terjah (2) the series of...drama korea (2) tunang (2) tutorial (2) xpdc (2) 11.11.11 (1) 2nd anniversary (1) 5 bulan (1) Aina (1) B-Complex (1) Baju kelawar (1) Bisnes online. Damia Store (1) EBM (1) ESP (1) Friendship (1) GengBlogger (1) Hello Kitty Park (1) Kasih Suci (1) Lecithin (1) MY BIG DAY (1) Makanan pelengkap baby (1) Maskara Shorties 2011 (1) Piala FA 2011 (1) Review 2012. kenangan (1) Tak sihat (1) Vitamin E (1) accident.peristiwa (1) aidiladha (1) aidiladha 2011 (1) aku (1) ayer itam (1) bbq (1) blogger-geng (1) bloglarian (1) blur (1) bola (1) breast pump (1) buku (1) celcom (1) coretan. suamiKu (1) demam (1) design. blog (1) en Hubby (1) exam..exam.. (1) famili angkat (1) first day at taska (1) flower girl (1) gambar (1) happy (1) hari guru (1) informasi. kesihatan (1) kad kahwin (1) kahwin. bunga tangan. flower girls (1) kempen (1) kenangan (1) koleksi (1) kunjungan. KTF (1) lalat. (1) layan. game (1) maharaja lawak (1) maulidur rasul (1) meniarap (1) menu (1) nemo (1) new year (1) our love (1) our love. kahwin (1) persiapan (1) pesta konvo UTM (1) ragam.ceriter.suamiKu (1) raya. blogger (1) runsing (1) sakit (1) sedih (1) segmen Ben Ashaari (1) shopping online (1) study. myPHD (1) suami isteri (1) suamiKu (1) t (1) takde keje (1) teater Sri Mersing (1) teka teki (1) template blog (1) the series of... (1) tips (1) trip. Vietnam (1) video (1) wislist (1)