Karipap Sardin Comel..hehehe

4

Semalam, first time buat karipap sama2 ngan En Hubby...ni semua gara-gara tengok cerita Minah Karipap lakonan Norkhiriah yang ditayangkan kat tv2 semalam. Si Minah yang terlalu taksub dan suka makan karipap sampaikan sanggup merayau sorang2 cari kedai yang jual karipap yang sedap. Punya la tak jumpa karipap yang sedap sampaikan Si Minah tu sanggup belajar buat kuih karipap sendiri.
.
.
.
Tengah2 syok layan aksi comel Si Minah makan karipap dengan pelahapnya...Tiba-tiba......

Si Suami: "Awak, jom kita buat kuih karipap!"
Si Isteri: "Erkkkk???? Mmm jom...."
.
.
.
.
.

Maka, terkedek-kedeklah kedua2nya menuju ke dapur. Si suami menguli tepung, si isteri pulak sediakan inti karipap cap sardin...hahahahahaha....

Haa tu dia!!!
Tangan gebu sedang menguli tepung. Disebabkan dah tak ada sangat alat untuk menggelek tepung, guna tumbler pon kira jadi la...hahahahaha...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Setelah ber"ketang ketung" pasangan laki bini
.
.
.
.
.
.
.
.
.



AKHIRNYA
siap la jugak karipap sardin yang comel secomel orang yang mengadunnya..hahahahaha

Rupa karipap SEBELUM digoreng


Rupa karipap SELEPAS digoreng
Not bad kan... (",)
Pasni boleh la buat bisnes jual karipap pulak...hehehehe
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


Jangan tak tahu
dalam banyak2 karipap tu, ada jugak rupanya yang tak berapa nak jadi rupa karipap..hehehehe..contohnya dalam gambar kat atas ni ha... nasib baik nak isi mulut sendiri...membazir pulak kalau nak dibuang kan...walaupun rupamu tak secomel karipap2 yang lain, tapi rasamu tetap sodap untuk ditelan...(",)




4 comments:

  1. wah! dah makin maju yek..hehhe yang tang gambo pertama tu..kasih bulatkan kecik2 ke tepung tu..kalau nak bagi nampak mcm karipap pusing sket..nanti2 kasih gelek dulu semua tepung sampai jadi satu lapisan besar...pastu gulung..then baru kerat kecik2 ikut saiz yg kita suka..then baru la gelek kecik2..so, nampak la belang2 karipap pusing tu..hehhe

    ReplyDelete
  2. Kak Jaja: thanks akak..nxt time leh try..

    ReplyDelete
  3. Kak lelord: pheeeewiiittt....hehehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥ Categories ♥

jalan-jalan (28) giveaway (26) makan-makan (24) informasi (23) ceriter (21) contest (20) tag (18) award (17) macam-macam (17) luahan (15) bebelan (13) blogger (13) xtvt (13) Damia (12) coretan (12) My lil caliph (11) nuffnang (11) KTF (10) famili (10) renungan (10) WW (9) insiden (9) pregnancy (9) kahwin (8) raya (8) UTM (7) aktiviti. (7) lagu. lirik (7) birthday (6) peristiwa (6) puasa (6) tension (6) hadiah (5) ngeteh (5) Shaklee (4) agama (4) artis (4) kolokium. FSKSM (4) masak2.ceriter (4) pengalaman (4) sharing is caring (4) Penang (3) Pulau Tioman (3) aidilfitri (3) cinta (3) cuti-cuti (3) family day FP. Tanjung Leman (3) filem (3) kesihatan (3) kunjungan (3) masak2 (3) perkahwinan (3) phd (3) ramadhan (3) sukan (3) Anniversary (2) Jalapeno Cheese Souce (2) Singapore (2) anak pertama (2) bersalin (2) cabutan bertuah (2) checklist. kahwin (2) doa (2) facebook (2) game (2) hiburan (2) hobi (2) lucky draw (2) mekap2 (2) research group (2) resepi (2) rintihan (2) terjah (2) the series of...drama korea (2) tunang (2) tutorial (2) xpdc (2) 11.11.11 (1) 2nd anniversary (1) 5 bulan (1) Aina (1) B-Complex (1) Baju kelawar (1) Bisnes online. Damia Store (1) EBM (1) ESP (1) Friendship (1) GengBlogger (1) Hello Kitty Park (1) Kasih Suci (1) Lecithin (1) MY BIG DAY (1) Makanan pelengkap baby (1) Maskara Shorties 2011 (1) Piala FA 2011 (1) Review 2012. kenangan (1) Tak sihat (1) Vitamin E (1) accident.peristiwa (1) aidiladha (1) aidiladha 2011 (1) aku (1) ayer itam (1) bbq (1) blogger-geng (1) bloglarian (1) blur (1) bola (1) breast pump (1) buku (1) celcom (1) coretan. suamiKu (1) demam (1) design. blog (1) en Hubby (1) exam..exam.. (1) famili angkat (1) first day at taska (1) flower girl (1) gambar (1) happy (1) hari guru (1) informasi. kesihatan (1) kad kahwin (1) kahwin. bunga tangan. flower girls (1) kempen (1) kenangan (1) koleksi (1) kunjungan. KTF (1) lalat. (1) layan. game (1) maharaja lawak (1) maulidur rasul (1) meniarap (1) menu (1) nemo (1) new year (1) our love (1) our love. kahwin (1) persiapan (1) pesta konvo UTM (1) ragam.ceriter.suamiKu (1) raya. blogger (1) runsing (1) sakit (1) sedih (1) segmen Ben Ashaari (1) shopping online (1) study. myPHD (1) suami isteri (1) suamiKu (1) t (1) takde keje (1) teater Sri Mersing (1) teka teki (1) template blog (1) the series of... (1) tips (1) trip. Vietnam (1) video (1) wislist (1)