Majlis makan2..alih2 jadi majlis sambut harijadi...hehehe

0

Plan nak buat makan2 untuk member2 research ni memang dah lama sebenarnya.
Asyik2 tertunda je... kesian pulak diorang ternanti-nanti nak datang kenal rumah KS...
dah berapa kali gaji dah terlepas, alih2 dapat je duit gaji bulan lepas terus KS bincang dengan Mr Hubby tentang hasrat hati untuk buat makan2...
.
.
.

Dan seperti hari2 yang sudah, Mr Hubby memang tak membantah hasrat hati si isteri..hehehehe...akhirnya KS pilih tarikh 5 Mei tuk buat majlis makan2...walaupun 5 Mei tu tarikh bufday KS, tapi langsung tak berniat nak buat majlis harijadi je hape...lagipun kebetulan tarikh tu je yg available memandangkan hujung minggu, kami pasangan suami isteri akan sibuk menguruskan majlis yang akan berlangsung pada hujung bulan mei nanti.
.
.
.
.

Disebabkan awal2 lagi diorang dah sibuk suruh KS masakkan spageti tuk majlis makan2 tu + berBBQ.. so untuk tidak mengecewakan hati banyak pihak, KS turutkan sahaja..lagipun masak spageti ni kan mudah je...campak itu campak ini, dah pun siap....cuma KS masak sekali bihun goreng + puding mangga sebagai tambahan..manalah tahu, kot2 ada yang tak cukup makan nanti...hehehehe...

Hidangan yang sempat KS sediakan...bonus, ada buah jambu...kebetulan jambu kat pokok depan rumah tu tengah masak...rezeki diorang...tak pasal2 layan colek jambu memalam buta...jangan ada yang sakit perut sudah....;p
.
.
.
.

setelah semuanya dah tersedia, tunggu masa diorang sampai je...arang untuk bbq pon dah berbara...tunggu diorang sampai je tuk teruskan aktiviti bakor membakor..hehehehe...

Sesampai je diorang, terus diserbunya tempat bakor2...wah excited betul diorang nak berBBQ ye...kot iye pon, handbag tu letak la dulu sebelum nak kipas ayam...hehehehe....seronok melayan karenah bebudak ni...
.
.
.
.
.
 Tengah2 KS sibuk suruh diorang menjamu juadah yang terhidang, diorang ni pulak sibuk keluarkan kek dari kereta...konon nak buat suprise...alih2 mintak lighter ngan tuan rumah...hahahahaha...nak pasang lilin punya pasal, nak tak nak terpaksa la mintak ngan bufday girl ni ha...hahahaha...kelako la diorang ni...siap nyanyi2 lagi...hai, dah besor2 camni pon nak kena tiup lilin lagi...malu akaQ...hehehe...malu2 tapi mahu...hahahahahahaha


 Ni la rupa kek bufday tu...chocolate indulgence from Secrect Recipe....thanks la ye adik2 sekalian...terharu benor rasa hati ni...susah2 aje....
.
.
.
.
.
.

Tiup lilin dah sudah....aktiviti makan2 la pulak....
diorang ni memang pantang tengok kamera...tengah2 amik makanan pon sempat lagi berposing ye....
.
.
.
.
Aduh..penat dah berceloteh sensorang kat sini...apa lagi yang nak diceritakan ea?
kita layan gambar la pulak, boleh? hehehehe...
Makan..jangan tak makan...
makanan banyak lagi kat atas meja tuh...
Pose istimewa dari anak2 dara yang cun2 blake...oppsss terselit mak dara sorang kat tengah tu...

 yeah...ni la rombongan yang hadir malam tu
Zul, Iffah, Zara, Shaf, Wani, Anis, Ema, Shariff (kumbang sesat), dan Sab (tukang amik gambo)..
.
.
.
.
.
.
.
Si isteri asyik melayan tetamu yang hadir..
Kesian sang suami...diabaikan oleh si isteri....asyik bebenor layan bebudak ni gelak2 sambil bermanja-manja dengan kucing2 yang ada..huhuhu...

 

Disebabkan nak menjaga hati tetamu yang hadir, terpaksa la sang suami menonton perlawanan kesukaannya melalui tingkap...hahahahaha....kesian betul kan...xpe2, tonton-tonton jugak...yang pastinya ayam bbq tak lekang kat tangan tu..hehehe....si isteri plak siap menjilat jari nampaknya...sedap bebenor nampaknya....
.
.
.
.
.
.
.

Sekian.......



Nota cinta KS: Kredit tuk budak kecit, Sabarina sebab sudi datang tolong masak2...








0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥ Categories ♥

jalan-jalan (28) giveaway (26) makan-makan (24) informasi (23) ceriter (21) contest (20) tag (18) award (17) macam-macam (17) luahan (15) bebelan (13) blogger (13) xtvt (13) Damia (12) coretan (12) My lil caliph (11) nuffnang (11) KTF (10) famili (10) renungan (10) WW (9) insiden (9) pregnancy (9) kahwin (8) raya (8) UTM (7) aktiviti. (7) lagu. lirik (7) birthday (6) peristiwa (6) puasa (6) tension (6) hadiah (5) ngeteh (5) Shaklee (4) agama (4) artis (4) kolokium. FSKSM (4) masak2.ceriter (4) pengalaman (4) sharing is caring (4) Penang (3) Pulau Tioman (3) aidilfitri (3) cinta (3) cuti-cuti (3) family day FP. Tanjung Leman (3) filem (3) kesihatan (3) kunjungan (3) masak2 (3) perkahwinan (3) phd (3) ramadhan (3) sukan (3) Anniversary (2) Jalapeno Cheese Souce (2) Singapore (2) anak pertama (2) bersalin (2) cabutan bertuah (2) checklist. kahwin (2) doa (2) facebook (2) game (2) hiburan (2) hobi (2) lucky draw (2) mekap2 (2) research group (2) resepi (2) rintihan (2) terjah (2) the series of...drama korea (2) tunang (2) tutorial (2) xpdc (2) 11.11.11 (1) 2nd anniversary (1) 5 bulan (1) Aina (1) B-Complex (1) Baju kelawar (1) Bisnes online. Damia Store (1) EBM (1) ESP (1) Friendship (1) GengBlogger (1) Hello Kitty Park (1) Kasih Suci (1) Lecithin (1) MY BIG DAY (1) Makanan pelengkap baby (1) Maskara Shorties 2011 (1) Piala FA 2011 (1) Review 2012. kenangan (1) Tak sihat (1) Vitamin E (1) accident.peristiwa (1) aidiladha (1) aidiladha 2011 (1) aku (1) ayer itam (1) bbq (1) blogger-geng (1) bloglarian (1) blur (1) bola (1) breast pump (1) buku (1) celcom (1) coretan. suamiKu (1) demam (1) design. blog (1) en Hubby (1) exam..exam.. (1) famili angkat (1) first day at taska (1) flower girl (1) gambar (1) happy (1) hari guru (1) informasi. kesihatan (1) kad kahwin (1) kahwin. bunga tangan. flower girls (1) kempen (1) kenangan (1) koleksi (1) kunjungan. KTF (1) lalat. (1) layan. game (1) maharaja lawak (1) maulidur rasul (1) meniarap (1) menu (1) nemo (1) new year (1) our love (1) our love. kahwin (1) persiapan (1) pesta konvo UTM (1) ragam.ceriter.suamiKu (1) raya. blogger (1) runsing (1) sakit (1) sedih (1) segmen Ben Ashaari (1) shopping online (1) study. myPHD (1) suami isteri (1) suamiKu (1) t (1) takde keje (1) teater Sri Mersing (1) teka teki (1) template blog (1) the series of... (1) tips (1) trip. Vietnam (1) video (1) wislist (1)