Saling maaf bermaafan....

2

Siapa yang tak pernah buat silap kan...tapi setelah buat silap tu janganlah ego untuk meminta maf..betul ke tak? Kerana itulah yang sewajarnya...sikap saling maaf-bermaafan ni adalah satu amalan yang sangat mulia...kerana setelah ungkapan kata "maaf" diluahkan, hati akan berasa sangat tenang..ibarat gugurnya satu beban yang sangat berat yang sebelum ini tergalas dibahu...


Tak nak cerita panjang kat sini..sebab apa yang berlaku biarkanlah berlaku...tak nak fikirkannya lagi sebab semuanya sudahpun berakhir...tapi, sendiri nak mengaku la, hati ini sangat mudah terguris...sensitip...dan mudah tersentap....bila berdepan pulak dengan orang yang jenis "lepas cakap/cakap tak berlapik" memang hati ini mudah terguris, bak dihiris-hiris dengan pisau...kita yang tersentap lebih2, sedangkan orang itu tak bermaksud apa2, dan menganggapnya hanya gurauan biasa....lalalalalalalala...
.
.
.
.
Disebabkan tak suka kecoh2, menangis adalah jalan yang terbaik...kalau dulu, menangis sorang2, pujuk hati sorang2...tapi sekarang, nasib baik ada suami di sisi...leh mengadu dan menangis depan dia..hehehehe...yang penting suami tahu pucuk pangkal cerita yang sebenarnya...dan mengerti bahawa isterinya adalah seorang yang sangat lembut hatinya dan sedikit sensitip....hehehe....
.
.
.
.
Let's past is past..yang penting masa yang terkehadapan perlu dilaluinya seperti biasa...cuba atasinya dengan sebaik mungkin....cuma tengah mencari jalan untuk berubah dari seorang yang pendiam kepada lebih becok...huhuhu...boleh ke? Hanya kawan2 yang terdekat sahaja yang mengenali diri ini...sebenarnya insan ini bukanlah seorang yang pendiam sebenarnya...diri ini boleh menjadi seorang yang sangat "kecoh" kalau serasi dengan keadaan disekelilingnya....




Nota cinta KS: Saya rindukan teman2 yang sangat memahami hati ini.... Miss u sooo much Dalie, Anna dan WanJu....(menangis......)





2 comments:

  1. sabar adikku kasih..
    besar dugaan dan tanggungan yang kamu pikul, namun hikmahnya antara kamu dan en suami yang sentiasa disisi yang sama2 merasainnya..

    moga kamu diberi kekuatan

    PS; dik, dah sebulan kak cb call hp kamu, but sedih sbb no tu dah tak digunakan lagi....

    ReplyDelete
  2. Terima kasih kak Ayu kerana memahami apa yang terjadi pada diri ini..

    sori sgt2 kak, sebab tak bagitau yang nombor lama tu dah diterminate...skrg dah pakai no baru...hehehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥ Categories ♥

jalan-jalan (28) giveaway (26) makan-makan (24) informasi (23) ceriter (21) contest (20) tag (18) award (17) macam-macam (17) luahan (15) bebelan (13) blogger (13) xtvt (13) Damia (12) coretan (12) My lil caliph (11) nuffnang (11) KTF (10) famili (10) renungan (10) WW (9) insiden (9) pregnancy (9) kahwin (8) raya (8) UTM (7) aktiviti. (7) lagu. lirik (7) birthday (6) peristiwa (6) puasa (6) tension (6) hadiah (5) ngeteh (5) Shaklee (4) agama (4) artis (4) kolokium. FSKSM (4) masak2.ceriter (4) pengalaman (4) sharing is caring (4) Penang (3) Pulau Tioman (3) aidilfitri (3) cinta (3) cuti-cuti (3) family day FP. Tanjung Leman (3) filem (3) kesihatan (3) kunjungan (3) masak2 (3) perkahwinan (3) phd (3) ramadhan (3) sukan (3) Anniversary (2) Jalapeno Cheese Souce (2) Singapore (2) anak pertama (2) bersalin (2) cabutan bertuah (2) checklist. kahwin (2) doa (2) facebook (2) game (2) hiburan (2) hobi (2) lucky draw (2) mekap2 (2) research group (2) resepi (2) rintihan (2) terjah (2) the series of...drama korea (2) tunang (2) tutorial (2) xpdc (2) 11.11.11 (1) 2nd anniversary (1) 5 bulan (1) Aina (1) B-Complex (1) Baju kelawar (1) Bisnes online. Damia Store (1) EBM (1) ESP (1) Friendship (1) GengBlogger (1) Hello Kitty Park (1) Kasih Suci (1) Lecithin (1) MY BIG DAY (1) Makanan pelengkap baby (1) Maskara Shorties 2011 (1) Piala FA 2011 (1) Review 2012. kenangan (1) Tak sihat (1) Vitamin E (1) accident.peristiwa (1) aidiladha (1) aidiladha 2011 (1) aku (1) ayer itam (1) bbq (1) blogger-geng (1) bloglarian (1) blur (1) bola (1) breast pump (1) buku (1) celcom (1) coretan. suamiKu (1) demam (1) design. blog (1) en Hubby (1) exam..exam.. (1) famili angkat (1) first day at taska (1) flower girl (1) gambar (1) happy (1) hari guru (1) informasi. kesihatan (1) kad kahwin (1) kahwin. bunga tangan. flower girls (1) kempen (1) kenangan (1) koleksi (1) kunjungan. KTF (1) lalat. (1) layan. game (1) maharaja lawak (1) maulidur rasul (1) meniarap (1) menu (1) nemo (1) new year (1) our love (1) our love. kahwin (1) persiapan (1) pesta konvo UTM (1) ragam.ceriter.suamiKu (1) raya. blogger (1) runsing (1) sakit (1) sedih (1) segmen Ben Ashaari (1) shopping online (1) study. myPHD (1) suami isteri (1) suamiKu (1) t (1) takde keje (1) teater Sri Mersing (1) teka teki (1) template blog (1) the series of... (1) tips (1) trip. Vietnam (1) video (1) wislist (1)