perangai lelaki yang aku x suka!!!!

0
 Lately, aku sangat suka mencari dan membaca blog2 atau artikel2 yg melibatkan hati dan perasaan...kenapa ye??adakah aku jauh hati dgn seseorg atau sesaja suka2 nak tambah pengetahuan??mmmm...hanya aku sahaja yg tau jawapnnya dan x perlu aku nk luahkan lebih2 kt sini..sbb aku xske jdkan blog aku nih sebagai tempat curahan hati dan perasaan..tp aku ske tulis blog untuk menghiburkan hati aku yg kdg2 berduka lara...T_T

mmmm... aku ade baca satu blog nih yg menceritakan tentang sifat/perangai lelaki yang wanita tidak suka...yeahh..kredit tuk selangor2u.com kerana sudi share informasi ni...so, oleh kerana aku juga termasuk dlm kategori wanita, dat's y aku kasi tajuk entry kali ni dgn tajuk "perangai lelaki yang aku x suka!!!!" --> senang cite wanita itu adalah aku laa...hehehe

ni kire summary la berdasarkan apa yg aku fhm dan aku olah sendiri ngan ayat aku sendiri...tp aku cuma amek 8 je...

1. Meninggikan suara
    Aku rasa x perlu kot tetiba nk tinggikan suara...even nk marah pon, nasihat la dengan baik2..lain la kalu nk tunjuk n gtau semua org yg kamu mempunyai suara yang macho.

2. Cemburu buta
    Bak kata org, cemburu tandanya syg...kalu xde rs cemburu nmpk sgt mmg da x syg kot... biarlah berpada-pada.

3. Panas baran
    Memang malang la sesapa yg punye kekasih yg panas baran...pantang silap sikit mesti kene hambur, silap     haribulan siap kaki ngan tangan skali yg naik...huh! Mintak2 dijauhkan..

4. Kaki merokok
    Mmm yang ni susah sket aku nk beri komen...kalu da terkena batang idung sendiri x leh nk buat ape    dah...Cuma berdoa je la, moga2 dibukakan pintu hati tuk stop merokok...Ingatlah org yang tersyg...

5. Mementingkan diri sendiri
    Sakit la kalu dpt org cmni...asyik nk menangkan diri sendiri je...abes tu, org lain cmne? xkan asyik nk kne mengalah je..banyak cantek muka kamu??

6.  Kurang memberikan perhatian
     Yang ni aku suke komen lebih2 sikit...ketahuilah wahai lelaki, kaum wanita sebenarnya bukan minta diberikan perhatian 24 jam tetapi cukuplah sekadar pasangannya mengambil tahu akan dirinya kerana da mmg sifat semulajadi bagi org2 cam aku nih (wanita) ingin bermanja dan dimanjakan.

7.  Komited terhadap kerjaya
     Susah kan kalu org tuh sgt komited ngan keje...org laen pon keje jugak...tp xde la smpai nk mengalahkan perdana menteri sibuknye...bukannye x boley komited ngan keje, bgus ape! tp pandai2 lah bahagikan masa ngan teman wanita...kalu x mampu nk bahagikan masa, juz let me go!

8. Pentingkan kawan-kawan
    Kawan tu penting...kalu xde kwn x berkembang plak hidup..btul x?? yg jd masalahnye skrg, jgn la asyik nk pentingkan kwn2 je...asyik nk kne makan hati je...bek jadi kwn je, besh sket...x perlu nk makan hati selalu...




nota kaki: ni cuma pandangan aku je...xde kne mengena samada yg masih hidup ataupun yang sudah meninggal dunia...hehehe



0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥ Categories ♥

jalan-jalan (28) giveaway (26) makan-makan (25) informasi (23) ceriter (21) contest (20) tag (18) award (17) macam-macam (17) luahan (15) bebelan (13) blogger (13) xtvt (13) Damia (12) coretan (12) My lil caliph (11) nuffnang (11) KTF (10) famili (10) renungan (10) WW (9) insiden (9) pregnancy (9) aktiviti. (8) kahwin (8) raya (8) UTM (7) lagu. lirik (7) birthday (6) peristiwa (6) puasa (6) tension (6) hadiah (5) ngeteh (5) agama (4) artis (4) kolokium. FSKSM (4) masak2.ceriter (4) pengalaman (4) sharing is caring (4) Penang (3) Pulau Tioman (3) aidilfitri (3) cinta (3) cuti-cuti (3) family day FP. Tanjung Leman (3) filem (3) kesihatan (3) kunjungan (3) masak2 (3) perkahwinan (3) phd (3) ramadhan (3) sukan (3) Anniversary (2) Jalapeno Cheese Souce (2) Singapore (2) anak pertama (2) bersalin (2) cabutan bertuah (2) checklist. kahwin (2) doa (2) facebook (2) game (2) hiburan (2) hobi (2) kenangan (2) lucky draw (2) mekap2 (2) research group (2) resepi (2) rintihan (2) terjah (2) the series of...drama korea (2) tunang (2) tutorial (2) xpdc (2) 11.11.11 (1) 2nd anniversary (1) 5 bulan (1) Aina (1) Baju kelawar (1) EBM (1) Friendship (1) GengBlogger (1) Hello Kitty Park (1) Kasih Suci (1) MY BIG DAY (1) Makanan pelengkap baby (1) Maskara Shorties 2011 (1) Piala FA 2011 (1) Review 2012. kenangan (1) Shaklee (1) Tak sihat (1) accident.peristiwa (1) aidiladha (1) aidiladha 2011 (1) aku (1) ayer itam (1) bbq (1) blogger-geng (1) bloglarian (1) blur (1) bola (1) breast pump (1) buku (1) celcom (1) coretan. suamiKu (1) demam (1) design. blog (1) en Hubby (1) exam..exam.. (1) famili angkat (1) first day at taska (1) flower girl (1) gambar (1) happy (1) hari guru (1) informasi. kesihatan (1) kad kahwin (1) kahwin. bunga tangan. flower girls (1) kempen (1) koleksi (1) kunjungan. KTF (1) lalat. (1) layan. game (1) maharaja lawak (1) maulidur rasul (1) meniarap (1) menu (1) mrsm kuala berang (1) nemo (1) new year (1) our love (1) our love. kahwin (1) persiapan (1) pesta konvo UTM (1) ragam.ceriter.suamiKu (1) raya. blogger (1) runsing (1) sakit (1) sedih (1) segmen Ben Ashaari (1) shopping online (1) study. myPHD (1) suami isteri (1) suamiKu (1) t (1) takde keje (1) teater Sri Mersing (1) teka teki (1) template blog (1) the series of... (1) tips (1) trip. Vietnam (1) video (1) wislist (1)