Jiwaku kosong~~

2

Tak larat dah nak pendam dalam hati ni... harap2 dengan sedikit perkongsian kat sini akan dapat hilangkan perasaan yang sangat2 tak besh yang aku rasa di kala ini....

setelah sekian lama asyik memendam perasaan....akhirnya airmata menitis juga....susah kan nak suruh orang faham kita...sebab kdg2 diri kita sendiri pon sukar untuk faham diri orang lain... jadi mudah cerita, kalau kita nak orang lain faham diri kita, ubahlah diri sendiri untuk faham orang lain jugak...

kadang2 aku berfikir, berbaloikah jalan yang aku pilih sekarang ni... berjauhan dengan family sendiri, menempa susah di tempat orang... adakah jalan yang aku pilih ini memberi kebahagian kepadaku suatu hari nanti? adakah orang itu menghargai pengorbanan yang aku lakukan demi masa depan bersama... kusutnye.... bahagia yang aku peroleh cuma sekelumit sahaja... perit yang ku alami lebih dari segala2nya.... tapi aku pasrah, sebab semua ini adalah jalan yang aku pilih dengan rela hati... tanpa paksaan dari sesiapa... nasib baik ada kawan2 sebagai tempat berkongsi kasih..    

2 comments:

  1. kak kasih..

    dun b sad ok..

    nk quote ayt kak kasih tu

    'jadi mudah cerita, kalau kita nak orang lain faham diri kita, ubahlah diri sendiri untuk faham orang lain jugak...'

    "kita hnye mampu ubah diri sndri, tidak org laen"
    jd, kite boleh ubah diri kite untuk mudah difahami org lain..

    (^_^)v

    ReplyDelete
  2. salam...
    betul apa yg miss ksih ckp kan..jgn mudah bercerita...
    kalo kite fikirkan kebhgiaan ini hanya sekelumit...memng itu g kita lalui sbb bhgia yg hakiki hanyalah di syurga...jadi hargailah bhgia yg sekelumit itu...

    tenang2ka hati..insya-allahh jiwa akan tenang ye~~

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥ Categories ♥

jalan-jalan (28) giveaway (26) makan-makan (24) informasi (23) ceriter (21) contest (20) tag (18) award (17) macam-macam (17) luahan (15) bebelan (13) blogger (13) xtvt (13) Damia (12) coretan (12) My lil caliph (11) nuffnang (11) KTF (10) famili (10) renungan (10) WW (9) insiden (9) pregnancy (9) kahwin (8) raya (8) UTM (7) aktiviti. (7) lagu. lirik (7) birthday (6) peristiwa (6) puasa (6) tension (6) hadiah (5) ngeteh (5) Shaklee (4) agama (4) artis (4) kolokium. FSKSM (4) masak2.ceriter (4) pengalaman (4) sharing is caring (4) Penang (3) Pulau Tioman (3) aidilfitri (3) cinta (3) cuti-cuti (3) family day FP. Tanjung Leman (3) filem (3) kesihatan (3) kunjungan (3) masak2 (3) perkahwinan (3) phd (3) ramadhan (3) sukan (3) Anniversary (2) Jalapeno Cheese Souce (2) Singapore (2) anak pertama (2) bersalin (2) cabutan bertuah (2) checklist. kahwin (2) doa (2) facebook (2) game (2) hiburan (2) hobi (2) lucky draw (2) mekap2 (2) research group (2) resepi (2) rintihan (2) terjah (2) the series of...drama korea (2) tunang (2) tutorial (2) xpdc (2) 11.11.11 (1) 2nd anniversary (1) 5 bulan (1) Aina (1) B-Complex (1) Baju kelawar (1) Bisnes online. Damia Store (1) EBM (1) ESP (1) Friendship (1) GengBlogger (1) Hello Kitty Park (1) Kasih Suci (1) Lecithin (1) MY BIG DAY (1) Makanan pelengkap baby (1) Maskara Shorties 2011 (1) Piala FA 2011 (1) Review 2012. kenangan (1) Tak sihat (1) Vitamin E (1) accident.peristiwa (1) aidiladha (1) aidiladha 2011 (1) aku (1) ayer itam (1) bbq (1) blogger-geng (1) bloglarian (1) blur (1) bola (1) breast pump (1) buku (1) celcom (1) coretan. suamiKu (1) demam (1) design. blog (1) en Hubby (1) exam..exam.. (1) famili angkat (1) first day at taska (1) flower girl (1) gambar (1) happy (1) hari guru (1) informasi. kesihatan (1) kad kahwin (1) kahwin. bunga tangan. flower girls (1) kempen (1) kenangan (1) koleksi (1) kunjungan. KTF (1) lalat. (1) layan. game (1) maharaja lawak (1) maulidur rasul (1) meniarap (1) menu (1) nemo (1) new year (1) our love (1) our love. kahwin (1) persiapan (1) pesta konvo UTM (1) ragam.ceriter.suamiKu (1) raya. blogger (1) runsing (1) sakit (1) sedih (1) segmen Ben Ashaari (1) shopping online (1) study. myPHD (1) suami isteri (1) suamiKu (1) t (1) takde keje (1) teater Sri Mersing (1) teka teki (1) template blog (1) the series of... (1) tips (1) trip. Vietnam (1) video (1) wislist (1)