Merenung masa depan.....

5

Masa begitu cepat berlalu... pejam celik pejam celik dah nak sampai pertengahan tahun 2010... rasanya baru semalam wish pada kawan2 ungkapan "Selamat Tahun Baru 2010"... usia muda semakin jauh berlalu pergi, usia tua melambai-lambai memanggil ke arahnya..... tiba2 teringat lagu "Demi Masa" dari kumpulan nasyid Raihan... manusia seringkali alpa dengan setiap detik masa yang berlalu.....


Kasih tak nak tunding jari kepada sesiapa.... entri kali kali spesifically ditujukan untuk diri sendiri... Bila memikirkan masa depan yang masih samar2... masih mencari-cari identiti diri sendiri... membuatkan Kasih banyak berfikir dan duduk bersendirian mencari kelebihan yang wujud dalam diri ini.... bila agaknya sinar kebahagiaan bakal hadir dalam diri ini.... dan yang pastinya, Kasih selalu mengingatkan diri sendiri yang Kasih perlu berusaha untuk merubah kehidupan Kasih.... Jangan terlalu senang hati dengan apa yang ada sekarang ni.... jangan terlalu selesa dengan situasi sekarang... kerana Kasih mampu untuk mendapatkan sesuatu yang lebih baik dari apa yang ada sekarang.....

nota kaki : Allah tidak akan mengubah nasib umatnya melainkan individu itu sendiri yang berusaha untuk berubah dirinya sendiri... Kasih, u need to work harder than before... strunggle for ur success!!!!


5 comments:

  1. betul tu...kita perlu bekerja umpama kita akan hidup seribu tahun lagi...n beramallah umpama kita akan mati esok hari...

    ReplyDelete
  2. bagus bagus.. sentiasa muhasabah diri utk yang terbaikkk

    ReplyDelete
  3. jauh renungan kasih..sis rasakan...diri sis cam keldil jer..
    berkat ketabahan diri dan nasihat kawan2...hidup kena diteruskan..
    yahoo...........

    ReplyDelete
  4. sy suka post ini...muhasabah diri bg mencapai yg terbaik utk hidup ni..
    Saya Suka Cara Kamu Berfikir

    ReplyDelete
  5. kak Zai : betul tu kak, selagi diri ini diberi nafas untuk terus hidup, selagi itu hidup mesti diteruskan untuk menjadi insan yang berguna kepada agama, bangsa dan negara.

    MSR : terima kasih... hidup kena sentiasa bermuhasabah.. kdg2 kita lupa dan lalai dengan kehidupan sekarang....

    Kak Ayu : betul kak, hidup mesti diteruskan walau sepahit mana perjalanan yang dilalui..

    Syamsul Anuar : terima kasih...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥ Categories ♥

jalan-jalan (28) giveaway (26) makan-makan (24) informasi (23) ceriter (21) contest (20) tag (18) award (17) macam-macam (17) luahan (15) bebelan (13) blogger (13) xtvt (13) Damia (12) coretan (12) My lil caliph (11) nuffnang (11) KTF (10) famili (10) renungan (10) WW (9) insiden (9) pregnancy (9) kahwin (8) raya (8) UTM (7) aktiviti. (7) lagu. lirik (7) birthday (6) peristiwa (6) puasa (6) tension (6) hadiah (5) ngeteh (5) Shaklee (4) agama (4) artis (4) kolokium. FSKSM (4) masak2.ceriter (4) pengalaman (4) sharing is caring (4) Penang (3) Pulau Tioman (3) aidilfitri (3) cinta (3) cuti-cuti (3) family day FP. Tanjung Leman (3) filem (3) kesihatan (3) kunjungan (3) masak2 (3) perkahwinan (3) phd (3) ramadhan (3) sukan (3) Anniversary (2) Jalapeno Cheese Souce (2) Singapore (2) anak pertama (2) bersalin (2) cabutan bertuah (2) checklist. kahwin (2) doa (2) facebook (2) game (2) hiburan (2) hobi (2) lucky draw (2) mekap2 (2) research group (2) resepi (2) rintihan (2) terjah (2) the series of...drama korea (2) tunang (2) tutorial (2) xpdc (2) 11.11.11 (1) 2nd anniversary (1) 5 bulan (1) Aina (1) B-Complex (1) Baju kelawar (1) Bisnes online. Damia Store (1) EBM (1) ESP (1) Friendship (1) GengBlogger (1) Hello Kitty Park (1) Kasih Suci (1) Lecithin (1) MY BIG DAY (1) Makanan pelengkap baby (1) Maskara Shorties 2011 (1) Piala FA 2011 (1) Review 2012. kenangan (1) Tak sihat (1) Vitamin E (1) accident.peristiwa (1) aidiladha (1) aidiladha 2011 (1) aku (1) ayer itam (1) bbq (1) blogger-geng (1) bloglarian (1) blur (1) bola (1) breast pump (1) buku (1) celcom (1) coretan. suamiKu (1) demam (1) design. blog (1) en Hubby (1) exam..exam.. (1) famili angkat (1) first day at taska (1) flower girl (1) gambar (1) happy (1) hari guru (1) informasi. kesihatan (1) kad kahwin (1) kahwin. bunga tangan. flower girls (1) kempen (1) kenangan (1) koleksi (1) kunjungan. KTF (1) lalat. (1) layan. game (1) maharaja lawak (1) maulidur rasul (1) meniarap (1) menu (1) nemo (1) new year (1) our love (1) our love. kahwin (1) persiapan (1) pesta konvo UTM (1) ragam.ceriter.suamiKu (1) raya. blogger (1) runsing (1) sakit (1) sedih (1) segmen Ben Ashaari (1) shopping online (1) study. myPHD (1) suami isteri (1) suamiKu (1) t (1) takde keje (1) teater Sri Mersing (1) teka teki (1) template blog (1) the series of... (1) tips (1) trip. Vietnam (1) video (1) wislist (1)