Juadah berbuka petang tadi...

2

Hahaha...lagi beberapa minggu je nak masuk bulan Ramadhan, sekarang baru terhegeh-hegeh nak ganti puasa...iskh3, bini siapa la ni...huhuhu...Ni la padahnya kalau tak setelkan hutang puasa awal2...mula la terkejar-kejar nak ganti...Oppss ok...adik2 kat luar sana, sila ambil pengajaran dari kisah ini budak...hahahahaha...
.
.
.
Seriously cakap, siang tadi sangat penat+letih...menggigil satu badan menahan lapar sangat2...huhuhu...itu la, siapa suruh tak sahur kan...eh tak la, niat memang nak bangun sahur pukul 5 pagi..siap alarm jam lagi...tapi kalau pukul 2 masih belum tidur, terlajak la jawabnya....terpaksa la tahan lapar + dahaga satu hari...ni la baru dikatakan dugaan puasa kan...menahan diri dari lapar, dahaga serta perkara2 yang boleh membatalkan puasa...hehehehe....Maaf la ye, orang lain ada jugak yang puasa siang tadi kan...takde la kecoh2 pun...huhuhuhu...
.
.
.
Owhh, niat asal nak bercerita pasal juadah berbuka puasa petang tadi. hihihihi...maaf la lagi sekali..panjang pulak mukaddimahnya...

Straight forward...Sila la tengok makanan dalam gambar kat atas tu.
Mmmm ada laksa penang, kuih muih dan air sunquick...
Plan asal sebenarnya nak goreng meehoon, kebetulan En Suami pergi kedai, terbelilah pulak makanan2 tu...hihihihi.....♪sukanya dalam hati ♪ - tetiba menyanyi la pulak...hahahahahaha...yela kan, tak payah susah2 nak masak dah, tunggu suap je....hihihi...tQ ye laling...;p
Yang comelnye, kuih yang dibeli ada 3 jenis (kuih seri muka, kuih lapis dan kek coklat). Setiap jenis kuih ada 2 biji ye...satu kuih lapis untuk saya, satu lagi untuk kamu....satu kek coklat untuk saya, satu lagi untuk kamu....satu kuih seri muka untuk saya, satu lagi pon untuk saya...yeaayyy....hahahahaha...kalah budak tadika belajar mengira...buwekkk....;p
.
.
.
Tepat jam 7.17 petang, kedengaran azan maghrib berkumandang....
Alhamdullillah, berjaya juga menahan godaan satu hari berpuasa....bukan senang tahu menahan godaan bila tengok ada orang makan tengahari kemain lagi berselera dengan lauk ikan masak taucu...kecur air liur den tahu tak.....


Tapi yang peliknya, kemain berselera lagi orang tu makan...siapa yang puasa, siapa yang tak berpuasa sebenarnya ni? Kalah orang yang berpuasa gayanya...huhuhu...layan je la...yang penting ada orang sudi temankan berbuka puasa petang tadi...(",)



2 comments:

  1. hehehe, gelak statment last puan kasih..

    betul tu kasih. kalau lewat bayar puasa.. gitulah nak start.. agak menggigil.lagilah awak tak sahur...

    bila kita nak bersua ya>

    ReplyDelete
  2. Kak Ayu: bila nak bersua? entah la kak...masing2 bizi, tak sempat nak ke sana..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥ Categories ♥

jalan-jalan (28) giveaway (26) makan-makan (24) informasi (23) ceriter (21) contest (20) tag (18) award (17) macam-macam (17) luahan (15) bebelan (13) blogger (13) xtvt (13) Damia (12) coretan (12) My lil caliph (11) nuffnang (11) KTF (10) famili (10) renungan (10) WW (9) insiden (9) pregnancy (9) kahwin (8) raya (8) UTM (7) aktiviti. (7) lagu. lirik (7) birthday (6) peristiwa (6) puasa (6) tension (6) hadiah (5) ngeteh (5) Shaklee (4) agama (4) artis (4) kolokium. FSKSM (4) masak2.ceriter (4) pengalaman (4) sharing is caring (4) Penang (3) Pulau Tioman (3) aidilfitri (3) cinta (3) cuti-cuti (3) family day FP. Tanjung Leman (3) filem (3) kesihatan (3) kunjungan (3) masak2 (3) perkahwinan (3) phd (3) ramadhan (3) sukan (3) Anniversary (2) Jalapeno Cheese Souce (2) Singapore (2) anak pertama (2) bersalin (2) cabutan bertuah (2) checklist. kahwin (2) doa (2) facebook (2) game (2) hiburan (2) hobi (2) lucky draw (2) mekap2 (2) research group (2) resepi (2) rintihan (2) terjah (2) the series of...drama korea (2) tunang (2) tutorial (2) xpdc (2) 11.11.11 (1) 2nd anniversary (1) 5 bulan (1) Aina (1) B-Complex (1) Baju kelawar (1) Bisnes online. Damia Store (1) EBM (1) ESP (1) Friendship (1) GengBlogger (1) Hello Kitty Park (1) Kasih Suci (1) Lecithin (1) MY BIG DAY (1) Makanan pelengkap baby (1) Maskara Shorties 2011 (1) Piala FA 2011 (1) Review 2012. kenangan (1) Tak sihat (1) Vitamin E (1) accident.peristiwa (1) aidiladha (1) aidiladha 2011 (1) aku (1) ayer itam (1) bbq (1) blogger-geng (1) bloglarian (1) blur (1) bola (1) breast pump (1) buku (1) celcom (1) coretan. suamiKu (1) demam (1) design. blog (1) en Hubby (1) exam..exam.. (1) famili angkat (1) first day at taska (1) flower girl (1) gambar (1) happy (1) hari guru (1) informasi. kesihatan (1) kad kahwin (1) kahwin. bunga tangan. flower girls (1) kempen (1) kenangan (1) koleksi (1) kunjungan. KTF (1) lalat. (1) layan. game (1) maharaja lawak (1) maulidur rasul (1) meniarap (1) menu (1) nemo (1) new year (1) our love (1) our love. kahwin (1) persiapan (1) pesta konvo UTM (1) ragam.ceriter.suamiKu (1) raya. blogger (1) runsing (1) sakit (1) sedih (1) segmen Ben Ashaari (1) shopping online (1) study. myPHD (1) suami isteri (1) suamiKu (1) t (1) takde keje (1) teater Sri Mersing (1) teka teki (1) template blog (1) the series of... (1) tips (1) trip. Vietnam (1) video (1) wislist (1)