Aidilfitri 2011...

2


Edisi review cerita di pagi Aidilfitri...hehehe...
Sebelum cerita panjang lebor, meh sini nak tayang gambar kami suami isteri dulu...hehehe


Aidilfitri pertama bagi kami suami isteri....
First raya, kami beraya di kampung halamanku di Terengganu
Memang awal kahwin lagi, aku dah tetapkan siap2, first raya kat rumah KS..Tahun kedua raya baru "deal" balik semula ye! .hahahahahaha.... Begini la nasib kalau kahwin dengan orang jauh2 ni...kahwin sekampung kan sonang, tak payah pening2 nak buat giliran kan! ;p
.
.
.
.
Alhamdulillah, aidilfitri kali ini disambut meriah oleh kami adik beradik....yang duk merantau kat negeri orang semuanya pulang ke kampung untuk beraya bersama-sama mak + ayah... Nasib baik ada hari raya...hari raya ni ibarat hari untuk kami adik beradik berkumpul beramai-ramai...seronok betul dapat berkumpul bersama2....Walaupun hari raya cuma disambut oleh kami adik-beradik je, namun kemeriahan tetap dirasai... nak melawat makcik2 + pakcik2, berapa kerat je yang tinggal...yang pastinya raya di Terengganu jauh berbeza dengan raya kat Johor....huhuhu....sebulan puasa, sebulan jugak pergi beraya..hihihihi...ponat beraya dari siang sampai ke malam... dapat pulak sedara sebelah suami ni ramai bebenor....
.
.
.
.
Oppss, tak nak cerita dulu kisah beraya kat Johor ni...
Layan cerita beraya kat Terengganu dulu ye! (",)

 [Keluargaku yang besar]

Wajib la bergambar beramai2...baru la happening raya kan...
Ni adalah gambar keluarga besar KS...mak + ayah + adik beradik + anak2 buah...
Ada 3 famili yang tiada dalam gambar, diorang beraya kat rumah mertua masing2...
.
.
.
.
 Bercakap pasal juadah hari raya, famili KS wajiblah ada nasi dagang, ketupat palas + ketupat nasi dan rendang...Ketupat nasi dalam gambar kat atas tu adalah hasil anyaman menantu2 dari Johor...Walaupun beraya kat Terengganu, ketupat nasi wajiblah ada jugak...Bukan setakat ketupat nasi je yang perlu ada, lodeh + sambal goreng pun harus ada sekali...kalau dah Jawa, tak leh nak kata apa dah...kemana pergi tetap ke"Jawa"annya itu dibawanya bersama....
.
.
.
.
 Orang lain sibuk beraya, kita sibuk memasak kat dapur....masak lodeh punya pasal....huhuhuhu...






2 comments:

  1. selamat hari raya KS...

    akak org jawa mmg xblh tinggal ke'jawa'an tu...lbh2 lagi sambal grg jawa...mmg wajib ada..pastu akak n en,suami sekampung mmg x penah ada sistem giliran...syok kan (heeee...bagi KS jeles nih...- gurau jer... )

    ReplyDelete
  2. Selamat hari raya kak...

    ooo akak pon org jawa jugak ea...memang org jawa xleh berpisah dengan sambal gorengnya kan...hehehehe...

    lagi la jeles akak ngan suami x perlu nak pening2 buat sistem giliran...untung dpt org dekat kan...(",)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥ Categories ♥

jalan-jalan (28) giveaway (26) makan-makan (24) informasi (23) ceriter (21) contest (20) tag (18) award (17) macam-macam (17) luahan (15) bebelan (13) blogger (13) xtvt (13) Damia (12) coretan (12) My lil caliph (11) nuffnang (11) KTF (10) famili (10) renungan (10) WW (9) insiden (9) pregnancy (9) kahwin (8) raya (8) UTM (7) aktiviti. (7) lagu. lirik (7) birthday (6) peristiwa (6) puasa (6) tension (6) hadiah (5) ngeteh (5) Shaklee (4) agama (4) artis (4) kolokium. FSKSM (4) masak2.ceriter (4) pengalaman (4) sharing is caring (4) Penang (3) Pulau Tioman (3) aidilfitri (3) cinta (3) cuti-cuti (3) family day FP. Tanjung Leman (3) filem (3) kesihatan (3) kunjungan (3) masak2 (3) perkahwinan (3) phd (3) ramadhan (3) sukan (3) Anniversary (2) Jalapeno Cheese Souce (2) Singapore (2) anak pertama (2) bersalin (2) cabutan bertuah (2) checklist. kahwin (2) doa (2) facebook (2) game (2) hiburan (2) hobi (2) lucky draw (2) mekap2 (2) research group (2) resepi (2) rintihan (2) terjah (2) the series of...drama korea (2) tunang (2) tutorial (2) xpdc (2) 11.11.11 (1) 2nd anniversary (1) 5 bulan (1) Aina (1) B-Complex (1) Baju kelawar (1) Bisnes online. Damia Store (1) EBM (1) ESP (1) Friendship (1) GengBlogger (1) Hello Kitty Park (1) Kasih Suci (1) Lecithin (1) MY BIG DAY (1) Makanan pelengkap baby (1) Maskara Shorties 2011 (1) Piala FA 2011 (1) Review 2012. kenangan (1) Tak sihat (1) Vitamin E (1) accident.peristiwa (1) aidiladha (1) aidiladha 2011 (1) aku (1) ayer itam (1) bbq (1) blogger-geng (1) bloglarian (1) blur (1) bola (1) breast pump (1) buku (1) celcom (1) coretan. suamiKu (1) demam (1) design. blog (1) en Hubby (1) exam..exam.. (1) famili angkat (1) first day at taska (1) flower girl (1) gambar (1) happy (1) hari guru (1) informasi. kesihatan (1) kad kahwin (1) kahwin. bunga tangan. flower girls (1) kempen (1) kenangan (1) koleksi (1) kunjungan. KTF (1) lalat. (1) layan. game (1) maharaja lawak (1) maulidur rasul (1) meniarap (1) menu (1) nemo (1) new year (1) our love (1) our love. kahwin (1) persiapan (1) pesta konvo UTM (1) ragam.ceriter.suamiKu (1) raya. blogger (1) runsing (1) sakit (1) sedih (1) segmen Ben Ashaari (1) shopping online (1) study. myPHD (1) suami isteri (1) suamiKu (1) t (1) takde keje (1) teater Sri Mersing (1) teka teki (1) template blog (1) the series of... (1) tips (1) trip. Vietnam (1) video (1) wislist (1)