Di serang gatal-gatal....

4

Dua hari dua malam lepas, aku berperang dengan gatal-gatal kat seluruh badan.
Nak kata alergik atau salah makan ke apa, sebelum ni tak pernah pulak alergik apa2. Main belasah je makan apa2 pun, tak de hal punya....
Lagipun aku takde la makan benda pelik2 pun sebelum ni... makan ikan je pun.... lauk2 biasa yang pernah aku masak....

Dah nak kena nak buat macam mana kan...
Puas jugak la nak menggaru satu badan... Incik suami pulak bizi, nak pergi cari ubat kat farmasi asyik tak sempat je... hukhuk...nak pergi klinik pulak macam tak serius sangat... sebab takde kesan merah2 ke apa kat badan ni... cuma kalau garu lebih2, keluar bijik2 kecik.... tak lama lepas tu hilang camtu je...
.
.
.
 
 Kebetulan singgah kat kedai, ternampak la bedak kat atas tuh.
Boleh guna untuk hilangkan gatal2 atau ruam..
So, tawakkal je la beli satu. Mana la tahu berkesan kan...
Balik je terus sapu.... huh, sejuk kemain.... hilang kejap gatal...
Tapi, kesannya sekejap je...bila tengahari, time berpeluh, gatal tu datang semula....
Asal gatal je, terus pecut masuk bilik air, mandi dan sapu bedak tu...
Huhuhu...
.
.
.
.
Nak dijadikan cerita, Incik Suami ditugaskan oleh fakulti beliau untuk menjemput seorang profesor pelawat dari sebuah universiti di Australia kat Changi Airport, Singapore.
Sementara tunggu ketibaan profesor tu, Incik Suami masuk Watson kat dalam airport.
Ada pulak jual ubat pil untuk gatal2.. terus dibelinya satu kotak dengan harga $10.
Jauh tu beli ubat, kat Singapore sana tu ha...
Alhamdulillah, selepas dah telan 2 biji, gatal2 dah hilang... (",)
Kini, hidupku dah bebas dari rasa gatal2...
Alhamdulillah







4 comments:

  1. huihhh..akak pun penah kene mcm ni...tp lg serius.bila gatal2 je tgk kat tempat gatal2 tu ada kesan mcm bintat yg besar sgt2...gatalnya usah dikata lah...mmg x blh b'henti m'garu...b'hari2 mcm tu,pelik... kebetulan pula x lama lps MIL dtg umah n jumpa pijat...akak ni x penah tau pun ttg pijat...rupanya 'haiwan' itu lah punca gatal2...habis semua bantal2 n tilam kita org punggah jemur kat luar....huuuuu...mmg teruk! rupanya pijat ni dtg bila umah kita byk kelawar... umah sewa ni mmg penuh dgn kelawar kat bumbung...dah complain dgn tuan umah tp x der apa2 tindakan pun...sabo je lah...nasib baik hujung thn ni da nak posting....

    p.s: maaf ye dik dah mcm n3 lah komen akak ni...heeeee.... ;)

    ReplyDelete
  2. kisah hama ada kat blog saya..

    ReplyDelete
  3. Mamamya: owh akak pon pernah kena ea...tu la, pernah tahu jugak pasal pijat tu...tp setahu saya, pijat tu dtg kat tempat barang2 dah lama..contohnya bantal atau tilam yang dah dipakai bertahun2...barang2 kat rumah ni boleh dikatakan masih baru, lebih kurang 6-7 bulan...tp entah la, mungkin jugak disebabkan oleh pijat...suami ok pulak...xde kena gatal2 camni...tp skrg dah ok dah..semakin berkurang...

    ReplyDelete
  4. tnZackJ: oooo...nnt saya terjah ke sana ye...thanks 4 the info

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥ Categories ♥

jalan-jalan (28) giveaway (26) makan-makan (24) informasi (23) ceriter (21) contest (20) tag (18) award (17) macam-macam (17) luahan (15) bebelan (13) blogger (13) xtvt (13) Damia (12) coretan (12) My lil caliph (11) nuffnang (11) KTF (10) famili (10) renungan (10) WW (9) insiden (9) pregnancy (9) kahwin (8) raya (8) UTM (7) aktiviti. (7) lagu. lirik (7) birthday (6) peristiwa (6) puasa (6) tension (6) hadiah (5) ngeteh (5) Shaklee (4) agama (4) artis (4) kolokium. FSKSM (4) masak2.ceriter (4) pengalaman (4) sharing is caring (4) Penang (3) Pulau Tioman (3) aidilfitri (3) cinta (3) cuti-cuti (3) family day FP. Tanjung Leman (3) filem (3) kesihatan (3) kunjungan (3) masak2 (3) perkahwinan (3) phd (3) ramadhan (3) sukan (3) Anniversary (2) Jalapeno Cheese Souce (2) Singapore (2) anak pertama (2) bersalin (2) cabutan bertuah (2) checklist. kahwin (2) doa (2) facebook (2) game (2) hiburan (2) hobi (2) lucky draw (2) mekap2 (2) research group (2) resepi (2) rintihan (2) terjah (2) the series of...drama korea (2) tunang (2) tutorial (2) xpdc (2) 11.11.11 (1) 2nd anniversary (1) 5 bulan (1) Aina (1) B-Complex (1) Baju kelawar (1) Bisnes online. Damia Store (1) EBM (1) ESP (1) Friendship (1) GengBlogger (1) Hello Kitty Park (1) Kasih Suci (1) Lecithin (1) MY BIG DAY (1) Makanan pelengkap baby (1) Maskara Shorties 2011 (1) Piala FA 2011 (1) Review 2012. kenangan (1) Tak sihat (1) Vitamin E (1) accident.peristiwa (1) aidiladha (1) aidiladha 2011 (1) aku (1) ayer itam (1) bbq (1) blogger-geng (1) bloglarian (1) blur (1) bola (1) breast pump (1) buku (1) celcom (1) coretan. suamiKu (1) demam (1) design. blog (1) en Hubby (1) exam..exam.. (1) famili angkat (1) first day at taska (1) flower girl (1) gambar (1) happy (1) hari guru (1) informasi. kesihatan (1) kad kahwin (1) kahwin. bunga tangan. flower girls (1) kempen (1) kenangan (1) koleksi (1) kunjungan. KTF (1) lalat. (1) layan. game (1) maharaja lawak (1) maulidur rasul (1) meniarap (1) menu (1) nemo (1) new year (1) our love (1) our love. kahwin (1) persiapan (1) pesta konvo UTM (1) ragam.ceriter.suamiKu (1) raya. blogger (1) runsing (1) sakit (1) sedih (1) segmen Ben Ashaari (1) shopping online (1) study. myPHD (1) suami isteri (1) suamiKu (1) t (1) takde keje (1) teater Sri Mersing (1) teka teki (1) template blog (1) the series of... (1) tips (1) trip. Vietnam (1) video (1) wislist (1)