Ku berMimpi..

6
semua orang kata bahawa mimpi adalah mainan tido...
TAPI
kadang2 mimpi ni boleh dipercayai jugak... mungkin ada peristiwa bakal berlaku dalam hidup kita..betul tak? berdasarkan pada apa yang Kasih tahu, maksud mimpi ni adalah bertentangan dengan apa yang muncul dalam mimpi tu.. kalau mimpi kita tu adalah sesuatu yang tak baik, maksudnya ia menggambarkan suatu benda baik akan berlaku dalam hidup kita....
.
.
.

contohnya  :

Mimpi : dipatuk ular
Maksud : seseorang itu akan berkahwin tak lama lagi
.
.
.
.

cop cop cop!
mimpi Kasih ni langsung tak berkaitan dengan mimpi dipatuk ular k...huhuhu... Dalam mimpi tu, semua gigi Kasih tertanggal satu persatu...hukhukhuk..mula2 tertanggal satu je kat bahagian atas, lepas tu gigi yang lain turut tertanggal satu demi satu sampai la habis... hukhukhuk.. sangat sedih.. tapi nasib baik MIMPI je.. kalau la ianya berlaku secara realiti, Kasih dah jadik cam nenek tua dah.. nenek tua pon still ada gigi sebatang or dua batang....


setelah usaha meng'google' dilakukan
hasil yang diperolehi dari sumber yang boleh dipercayai
ADALAH
.
.
.

maksud mimpi tu berbunyi begini..tapi situasi mimpi tak berapa tepat sangat la... tapi still berkaitan dengan mimpi tertanggal gigi... huhuhuhu


Mimpi giginya tanggal sendiri (bagian yang atas) : 
Akan berduka cita, karena orang tua ditimpa kemalangan.

Mimpi gigi bagian bawah tanggal : 
Akan berduka cita, karena anak atau istrinya meninggal dunia.

(sumber : http://tafsirmimpi.wordpress.com/2009/10/19/1001-tafsir-mimpi-part-2/) 


nota kaki: hukhukhuk...maksud yang berbau negatif la...hukhukhuk... xmo fikir xmo fikir... anggap je ianya betol2 sekadar mainan tido..huhu


6 comments:

  1. ish..mimpi kan mainan tido..dah2 jangan pk yang bukan2..

    ReplyDelete
  2. kasih... ucapkan MasyaAllah.. Nauzubillah..

    InsyaAllah akan terhindar dari fikiran negatif tu..

    ReplyDelete
  3. tu la pasal..xmo pk lg dah...hukhuk

    ReplyDelete
  4. Anna : tQ my dear... insyaAllah..

    ReplyDelete
  5. huhuh..
    mainan tido..
    jgn terlalu pk sgt yer..

    ReplyDelete
  6. Nusha : hrp2 cuma mainan tido je...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥ Categories ♥

jalan-jalan (28) giveaway (26) makan-makan (24) informasi (23) ceriter (21) contest (20) tag (18) award (17) macam-macam (17) luahan (15) bebelan (13) blogger (13) xtvt (13) Damia (12) coretan (12) My lil caliph (11) nuffnang (11) KTF (10) famili (10) renungan (10) WW (9) insiden (9) pregnancy (9) kahwin (8) raya (8) UTM (7) aktiviti. (7) lagu. lirik (7) birthday (6) peristiwa (6) puasa (6) tension (6) hadiah (5) ngeteh (5) Shaklee (4) agama (4) artis (4) kolokium. FSKSM (4) masak2.ceriter (4) pengalaman (4) sharing is caring (4) Penang (3) Pulau Tioman (3) aidilfitri (3) cinta (3) cuti-cuti (3) family day FP. Tanjung Leman (3) filem (3) kesihatan (3) kunjungan (3) masak2 (3) perkahwinan (3) phd (3) ramadhan (3) sukan (3) Anniversary (2) Jalapeno Cheese Souce (2) Singapore (2) anak pertama (2) bersalin (2) cabutan bertuah (2) checklist. kahwin (2) doa (2) facebook (2) game (2) hiburan (2) hobi (2) lucky draw (2) mekap2 (2) research group (2) resepi (2) rintihan (2) terjah (2) the series of...drama korea (2) tunang (2) tutorial (2) xpdc (2) 11.11.11 (1) 2nd anniversary (1) 5 bulan (1) Aina (1) B-Complex (1) Baju kelawar (1) Bisnes online. Damia Store (1) EBM (1) ESP (1) Friendship (1) GengBlogger (1) Hello Kitty Park (1) Kasih Suci (1) Lecithin (1) MY BIG DAY (1) Makanan pelengkap baby (1) Maskara Shorties 2011 (1) Piala FA 2011 (1) Review 2012. kenangan (1) Tak sihat (1) Vitamin E (1) accident.peristiwa (1) aidiladha (1) aidiladha 2011 (1) aku (1) ayer itam (1) bbq (1) blogger-geng (1) bloglarian (1) blur (1) bola (1) breast pump (1) buku (1) celcom (1) coretan. suamiKu (1) demam (1) design. blog (1) en Hubby (1) exam..exam.. (1) famili angkat (1) first day at taska (1) flower girl (1) gambar (1) happy (1) hari guru (1) informasi. kesihatan (1) kad kahwin (1) kahwin. bunga tangan. flower girls (1) kempen (1) kenangan (1) koleksi (1) kunjungan. KTF (1) lalat. (1) layan. game (1) maharaja lawak (1) maulidur rasul (1) meniarap (1) menu (1) nemo (1) new year (1) our love (1) our love. kahwin (1) persiapan (1) pesta konvo UTM (1) ragam.ceriter.suamiKu (1) raya. blogger (1) runsing (1) sakit (1) sedih (1) segmen Ben Ashaari (1) shopping online (1) study. myPHD (1) suami isteri (1) suamiKu (1) t (1) takde keje (1) teater Sri Mersing (1) teka teki (1) template blog (1) the series of... (1) tips (1) trip. Vietnam (1) video (1) wislist (1)