Sesi jual menjual...

8


Sesi pendaftaran mahasiswa2 baru di Kolej Tun Fatimah bagi sesi 2010/2011 pada pagi semalam berjalan dengan lancar...alhamdulillah, cuaca pon baik walaupun pada awalnya hujan renyai2... bila tengok gelagat2 mahasiswa2 baru tetiba teringat kenangan dan penglaman saat2 diri ni bergelar mahasiswa 5 tahun yang lepas... walauapapun tahniah diucapkan kepada mereka2 semua kerana berjaya melangkah ke menara gading dan selamat datang ke Universiti Teknologi Malaysia...
.
.
.
.
.

Bagi sesi kali ni, Kasih tidak melibatkan secara langsung dalam sesi pendaftaran mahasiswa2 baru... dah tak nak duduk sama kat kaunter..hehehe... sebabnya kali ni Kasih melibatkan diri dalam sesi jual menjual..maklumlah nak jadi usahawan berjaya la katakan...hahahahahahaha... paling tidak pun dapatlah cari duit poket seringgit dua ringgit...hehehe... walaupun penat melayan karenah pelanggan, tapi hati puas sebab barang jualan mendapat sambutan yang menggalakkan...hehehehehe
.
.
.
 
nak tahu tak kali ni Kasih berniaga apa?
kalau sebelum ni Kasih pernah berniaga makanan + minuman
tapi kali ni Kasih and da gang menjual barangan plastik... takde la leceh sangat kalau nak dibandingkan dengan menjual makanan+ minuman...barang2 plastik tu semuanya dapat secara terus dari pembekal... so, kitorang tolong jual je... dapat pulak harga yang murah dari pembekal...dapatlah untung sikit2...(",)

antara barangan plastik yang dijual..banyak lagi barang2 lain, tapi tak sempat nak capture..maklumlah tak menang tangan melayan pelanggan yang datang membeli...
.
.
.
.

ha ni la dia muka2 tunggak utama bisnes ni...
dengan berbekalkan modal RM*** (duit sendiri ye!)




nota kaki : ok la mau tido suda... jumpa lagi pada esok hari ye! Daaa~



8 comments:

  1. salam...
    semoga mendapat untung ye hehe
    eh duk KTF ke sem depan?? ke memang jd PF kat situ??

    ReplyDelete
  2. oh..jual mcm tuh pon oke..

    xsusah sgt..

    ReplyDelete
  3. nak baldi 1,berus kain 1,gayung 1..ngan durian 1..ada??? hehhehe

    ReplyDelete
  4. lelong!lelong!hehe..baldi 1 adik manis..hik3.

    ReplyDelete
  5. Farha : memang dari dulu lagi duk KTF...dah nak masuk tahun ke-3 jadi PF..hehehe

    ReplyDelete
  6. Alinac lover : haah...jual2 camtu pon berbaloi..hehe...

    ReplyDelete
  7. Kak Jaja : baldi, berus kain,gayung ada..tapi durian yillek ada..hahahaha

    ReplyDelete
  8. Farhana_aziz : mau baldi ya...boleh2..kasik murah punya la..hahahaha

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥ Categories ♥

jalan-jalan (28) giveaway (26) makan-makan (24) informasi (23) ceriter (21) contest (20) tag (18) award (17) macam-macam (17) luahan (15) bebelan (13) blogger (13) xtvt (13) Damia (12) coretan (12) My lil caliph (11) nuffnang (11) KTF (10) famili (10) renungan (10) WW (9) insiden (9) pregnancy (9) kahwin (8) raya (8) UTM (7) aktiviti. (7) lagu. lirik (7) birthday (6) peristiwa (6) puasa (6) tension (6) hadiah (5) ngeteh (5) Shaklee (4) agama (4) artis (4) kolokium. FSKSM (4) masak2.ceriter (4) pengalaman (4) sharing is caring (4) Penang (3) Pulau Tioman (3) aidilfitri (3) cinta (3) cuti-cuti (3) family day FP. Tanjung Leman (3) filem (3) kesihatan (3) kunjungan (3) masak2 (3) perkahwinan (3) phd (3) ramadhan (3) sukan (3) Anniversary (2) Jalapeno Cheese Souce (2) Singapore (2) anak pertama (2) bersalin (2) cabutan bertuah (2) checklist. kahwin (2) doa (2) facebook (2) game (2) hiburan (2) hobi (2) lucky draw (2) mekap2 (2) research group (2) resepi (2) rintihan (2) terjah (2) the series of...drama korea (2) tunang (2) tutorial (2) xpdc (2) 11.11.11 (1) 2nd anniversary (1) 5 bulan (1) Aina (1) B-Complex (1) Baju kelawar (1) Bisnes online. Damia Store (1) EBM (1) ESP (1) Friendship (1) GengBlogger (1) Hello Kitty Park (1) Kasih Suci (1) Lecithin (1) MY BIG DAY (1) Makanan pelengkap baby (1) Maskara Shorties 2011 (1) Piala FA 2011 (1) Review 2012. kenangan (1) Tak sihat (1) Vitamin E (1) accident.peristiwa (1) aidiladha (1) aidiladha 2011 (1) aku (1) ayer itam (1) bbq (1) blogger-geng (1) bloglarian (1) blur (1) bola (1) breast pump (1) buku (1) celcom (1) coretan. suamiKu (1) demam (1) design. blog (1) en Hubby (1) exam..exam.. (1) famili angkat (1) first day at taska (1) flower girl (1) gambar (1) happy (1) hari guru (1) informasi. kesihatan (1) kad kahwin (1) kahwin. bunga tangan. flower girls (1) kempen (1) kenangan (1) koleksi (1) kunjungan. KTF (1) lalat. (1) layan. game (1) maharaja lawak (1) maulidur rasul (1) meniarap (1) menu (1) nemo (1) new year (1) our love (1) our love. kahwin (1) persiapan (1) pesta konvo UTM (1) ragam.ceriter.suamiKu (1) raya. blogger (1) runsing (1) sakit (1) sedih (1) segmen Ben Ashaari (1) shopping online (1) study. myPHD (1) suami isteri (1) suamiKu (1) t (1) takde keje (1) teater Sri Mersing (1) teka teki (1) template blog (1) the series of... (1) tips (1) trip. Vietnam (1) video (1) wislist (1)