Bila si suami DEMAM....

2



Hai, bila si suami demam... si isteri langsung tak senang duduk dibuatnya. Tambah pulak kalau suhu badan tak nak berkurangan walaupun dah macam cara dibuat. Tambah lagi si suami degil tak nak makan ubat.. Hai, tak senang duduk dibuatnya... walaupun tengah sibuk menaip report, tapi hati ni selalu je nak jenguk suami yang duk berkelubung dengan selimut sejak pagi tadi. 

Nasib baik tetiba teringat dulu2 time KS demam, mak selalu basahkan kepala dengan air asam jawa. Apa lagi, bila rasa suhu badan suami tak de perubahan apa2, terus ambil asam jawa rendam dalam bekas, terus sapu kat kepala dan badan suami. Alhamdulillah, berkesan...

Ni la akibat kalau kerja tak ingat dunia sampai lupa nak jaga kesihatan. Nak pulak kerjanya terpaksa redah tak kira panas ke hujan. Dah nama pun ajar sains sukan... kat padang je la tempatnya. Walau apapun, hati KS dah sedikit lega bila suami dah mula selera nak makan macam2.... walaupun tadi dah masakkan dia bubur nasi. Yang penting, suhu badan dah berkurangan...





2 comments:

  1. Risau dah mengalahkan anak demam..;)
    Semoga korang berdua sihat-sihat selalu..;) lamanya tak jumpa..

    ReplyDelete
  2. hahahaha...belum ada anak, tak tahu lg risau macam mana kalau anak demam...hihihihihi..

    haah la, lama betul x jumpa ea...meh la datang rumah...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥ Categories ♥

jalan-jalan (28) giveaway (26) makan-makan (24) informasi (23) ceriter (21) contest (20) tag (18) award (17) macam-macam (17) luahan (15) bebelan (13) blogger (13) xtvt (13) Damia (12) coretan (12) My lil caliph (11) nuffnang (11) KTF (10) famili (10) renungan (10) WW (9) insiden (9) pregnancy (9) kahwin (8) raya (8) UTM (7) aktiviti. (7) lagu. lirik (7) birthday (6) peristiwa (6) puasa (6) tension (6) hadiah (5) ngeteh (5) Shaklee (4) agama (4) artis (4) kolokium. FSKSM (4) masak2.ceriter (4) pengalaman (4) sharing is caring (4) Penang (3) Pulau Tioman (3) aidilfitri (3) cinta (3) cuti-cuti (3) family day FP. Tanjung Leman (3) filem (3) kesihatan (3) kunjungan (3) masak2 (3) perkahwinan (3) phd (3) ramadhan (3) sukan (3) Anniversary (2) Jalapeno Cheese Souce (2) Singapore (2) anak pertama (2) bersalin (2) cabutan bertuah (2) checklist. kahwin (2) doa (2) facebook (2) game (2) hiburan (2) hobi (2) lucky draw (2) mekap2 (2) research group (2) resepi (2) rintihan (2) terjah (2) the series of...drama korea (2) tunang (2) tutorial (2) xpdc (2) 11.11.11 (1) 2nd anniversary (1) 5 bulan (1) Aina (1) B-Complex (1) Baju kelawar (1) Bisnes online. Damia Store (1) EBM (1) ESP (1) Friendship (1) GengBlogger (1) Hello Kitty Park (1) Kasih Suci (1) Lecithin (1) MY BIG DAY (1) Makanan pelengkap baby (1) Maskara Shorties 2011 (1) Piala FA 2011 (1) Review 2012. kenangan (1) Tak sihat (1) Vitamin E (1) accident.peristiwa (1) aidiladha (1) aidiladha 2011 (1) aku (1) ayer itam (1) bbq (1) blogger-geng (1) bloglarian (1) blur (1) bola (1) breast pump (1) buku (1) celcom (1) coretan. suamiKu (1) demam (1) design. blog (1) en Hubby (1) exam..exam.. (1) famili angkat (1) first day at taska (1) flower girl (1) gambar (1) happy (1) hari guru (1) informasi. kesihatan (1) kad kahwin (1) kahwin. bunga tangan. flower girls (1) kempen (1) kenangan (1) koleksi (1) kunjungan. KTF (1) lalat. (1) layan. game (1) maharaja lawak (1) maulidur rasul (1) meniarap (1) menu (1) nemo (1) new year (1) our love (1) our love. kahwin (1) persiapan (1) pesta konvo UTM (1) ragam.ceriter.suamiKu (1) raya. blogger (1) runsing (1) sakit (1) sedih (1) segmen Ben Ashaari (1) shopping online (1) study. myPHD (1) suami isteri (1) suamiKu (1) t (1) takde keje (1) teater Sri Mersing (1) teka teki (1) template blog (1) the series of... (1) tips (1) trip. Vietnam (1) video (1) wislist (1)